Jag är så trasig......

De senaste veckorna har varit en MARDRÖM.
Jag har försökt att få NER det som hänt, försökt att skriva ur mig allt jag känner och tänker.
DET GÅR INTE.
Jag har liksom förmycket och grinden för att tömma är låst, på ord, på känslor, på kraft att ta mig ut.
 
 
Min mamma har fått ett nytt boende, ett boende som ska passa henne , ett boende som ska hjälpa henne med att fixa vardagen. Mamma har Alzheimers, men hon har också fått en diagnos för sina smärtor i magen, det är cancer och det går inte att göra något. 
Nu är det fokus på att lindra smärta och fokus på att få hennes tid kvar i livet så bra som möjligt för henne.
Allt har RASAT för oss alla.
Men stackars mamma som inte förstår alls ,,som inte vill vara där hon är, som vill hem, som är helt förvirrad i denna situation.
Hon är som ett litet barn !  =((
 
Pappa har tagit hand om henne i 4 år snart 5. Han har kämpat och knappt velat ha någon hjälp från oss.
Det sista året har varit det svåraste, så kom vi till slut till den dagen då mamma blev inlagd (snart 3 veckor sedan) Nu kommer mamma aldrig mer att komma hem, hon har ett nytt hem och pappa måste lära sig att leva ensam.
Som en skilsmässa som ingen vill ,,,men det måste bli så.
Såklart kan han vara hos mamma, men det är bara en envägs kommunikation.
Jag lider så med honom.
Jag lider så med mamma.
Jag LIDER.
 
Nä,,jag orkar inte skriva mer..... jag måste ut och ta luft.
 
 
 
 
 
" Tänker på Dig mamma och hoppas att din dag varit bra idag, att Du inte varit så mycket ledsen och att Du fått hålla skötarna i handen. För det tycker Du om! "
 
♥ Jaja ♥
1 Finas mammis:

skriven

Tänkte på dej häromdagen, att det varit tyst från dej! Nu förstår jag varför. Styrkekramar till dej!
Finas mammis

Svar:
Jajas Blogg

2 Tiger:

skriven

Förstår att det är jobbigt för alla inblandade nu! Hoppas att du kan hitta styrkan på något sätt ändå. Min mamma har också fått Alzheimers, men är inte så dålig än. Men minnet och hjärnan ställer till det...

Kramar
Elisabet

Svar:
Jajas Blogg

3 Mickis:

skriven

Stackars din pappa ❤️❤️
En livskamrat som inte förstår... En livskamrat han måste skiljas ifrån... Tungt.. Men bra att hon får vård som riktar in sig på att göra allt så bra spm det hår för henne ❤️
Förstår att du lider ❤️
Jätte jobbigt när mamma blir så dålig, att se ngn brytas ner.. & jobbigt att se sin pappas sorg o själv känna sorg.. ❤️
Lider med er...
Stor kram ❤️❤️❤️

Svar:
Jajas Blogg

4 Liten Uggla:

skriven

Säger som Mickis; stackars din pappa. Stackars er allihopa, vilket helvete... Klart att du lider vännen. Skickar massor av kärlek och kramar över cybern till dig! ♥♥♥

Svar:
Jajas Blogg

5 ULLA:

skriven

,,,,,,,,,,,,,,,HU

Svar: :(
Jajas Blogg

Kommentera här: