...... vad är KODEN?

Jag tror jag har skrivit om första raderna i detta inlägg minst 5 gånger nu.
Det liksom faller inte på plats, orden bara rusar fram i hjärnan och vill ut.
Dom liksom knuffar varandra, slåss för livet för att få komma ut och ner på pappret.
 
Så är det i mitt huvud. Men sen ska JAG få orden i rätt ordning, på rätt plats, rätt stavat och rätt formulerat.
Och då tar energin slut för en stund. 
 
Den sista veckan har allt blivit värre och värre i mitt huvud, mitt minne funkar inte alls.
 
På apoteket ville dom ha mitt mobilnummer så dom kunde sms när min medicin var klar. 
Glöm de....gick inte att komma på alls vad jag hade för nr. Fick gå in och kolla på mobilen!
 
Jag har INGEN koll på siffror. Så då kan NI tänka er vad som sker... i denna värld som är bombaderat med KODER , till ALLT.
 
Hur många gånger har jag fått ursäkta mig i affären, oj..förlåt. NU fick jag hjärnsläpp igen och så lite skratt på det. Fast inne i mig vill jag bara skrika, gråta , rusa ut och lämna allt.
 
Jag skulle in på mitt konto på banken, tog dosan och slog koden som jag gjort såååå många gånger,  NOLL.... helt NOLLSTÄLLD. 
Tittade på dosan, tänkte känslan ,,hur är det jag slår nu...??? NEJ. Fanns inte där, siffrorna såg bara främmande ut.
Började slå en kod...den är det nog.
NEJ
Maken bad mig att vänta ett tag, göra nått annat. Det kommer nog snart.
Väntade.....
Gjorde nått annat.... (fast inne i mig skrek HJÄRNAN...men va faaaaaan, hur svårt kan de va)
NU..nu vet jag.
Fram till datorn, dosan...slår koden... NEJ
Har förstås lyckats vara så duktig att inte skrivit upp koden någonstans , fast de kanske jag har, men det har jag glömt vart i så fall.
OK... nu har jag bara en chans kvar.... sen stängs kontot och jag kommer inte in.
DÅ såklart .... bryter jag samman.
Till slut går jag ut....går och går och fryser och gömmer mig i luvan och gråter i mörkret och förbannar mig själv. Så kommer tankarna....ok... mamma har alzheimers.... och nu är JAG på väg in i denna sjukdom också... 51 år gammal. NEJJJJJJ.
Börjar tänka och känner bara mer och mer..... dom sista månaderna har varit hemska..glömmer och är såååå trött. Jag har nog fått Alzheimers.
 
Väl hemma igen ,,,kryper ner i sängen och bara vill vara ifred. Somnar nog en stund. Så vaknar jag..... flyger ur sängen...flyttar på maken som sitter vid datorn ,,,fram med bankdosan och så slår jag in KODEN. 
DET VAR RÄTT!!
 
Min KOD är given nu.... jag måste släppa den oron . Allt ordnar sig ändå...även om jag inte fixar koderna just nu. Allt kommer att falla på plats,,,när jag sakta men säkert finner ro och ork och lugn.
 
Jag avslutar med att säga:  JAG kom ivarje fall ihåg min voffes födelsedag !!! DEN ÄR IDAG:
GRATTIS ÄLSKADE NICKO..... 13 år
 
 
♥♥ kram Jaja ♥♥
 
 
 
 
 
 
 
1 Camilla:

skriven

min vän, det är stress. Inget är sig likt i våra kroppar med den anspänning & stress genom allt man gått igenom sista tiden. Jag är inte heller mig lik. Jag är inte alls samma sociala Camilla jag alltid varit. Glömmer, humörssvängningar m.m
Va rädd om dig. Stor kram camilla & nova

Svar: 💜
Jajas Blogg

2 mickis:

skriven

Vet du.. även om det är en klen tröst så är du inte ensam.. Sån blir jag oxå ibland...
Finns det ngt blodprov man kan ta för att få veta om man kanske har altzheimers så tycker jag du ska ta det. Inte för att jag tror att du har det utan för att det skulle lugna dig att få veta... <3

Grattis till Nicko
Kram

Svar: 💛
Jajas Blogg

3 Margareta Endahl:

skriven

JA DU dessa koder .. Jag har skrivit upp alla koder på en lista i min skrivbordslåda.. För om det blir inbrott .. då spelar det ingen roll .. dom förstör så mycket annat då..
LISTAN ligger under en del annat .. där jag även har en massa WWW.s adresser .. En del som man använder sällan .. kommer man inte ihåg.... SÅ att skriva upp koderna kan vara bra ..KRAMISAR

Svar: 💙
Jajas Blogg

4 Irene:

skriven

Om du på allvar tror det är nåt knas i din hjärna kan du göra som jag, då jag pratade för några år sedan med min husläkare o berättade att mitt kognitiva inte alls funkade, att jag glömde, inte hittade, tappade ord o namn. Han skickade mig då till nåt som i vårt län heter "minnesenheten" där det gjordes en stor utredning av en psykolog, jag var inte alls "på väg in i dimman" utan var som några andra kommentarer skrivit "bara hjärntrött" o därav blev båda jag o hjärnan stressad. Jag fick några "verktyg" att jobba med o tänka sig, idag mår jag mycket bättre om än jag ff glömmer men numera hetsar jag inte upp mig över det utan gör som din man sa , släpper det ett tag, för det kommer. Jag har också massor av minneslappar, lägger in i "påminnelser" i iPhonen, ser till att underlätta för minnet, vilket inte alls är farligt eller skadligt på nåt sätt, utan jag blir trygg i det o mår mycket bättre o funkar bättre också. Hoppas du får samma hjälp som jag, det är en lisa för själen att veta att inget "farligt" är på G // Kram

Svar: ❤️
Jajas Blogg

5 Anonym:

skriven

Hej Jaja! Snubblade in här av en slump och ser att vi har en hel del gemensamt :-Min mamma har också alzheimer och när jag glömmer tex koder och namn osv kan jag bliv väldigt stressad och tänka att nu är det min tur.
Har även nyligen drabbats av en öronsjukdom som bla medför kraftig yrsel som jag nu måste lära mig att leva med.

Svar: HEJ... önskar jag på något sett kunde nå dig. Vi har verkligen saker gemensamt. Jag har ju också en yrselsjukdom Menieres sjukdom som jag lever med mitt i all kaos. Har du någon blogg?? Titta gärna in igen här!! ♥ kram Jaja
Jajas Blogg

6 Anonym:

skriven

Hej igen! Visst har jag en blogg ;) Har just kommit igång igen med skrivandet efter ett uppehåll. Startade den för att bla skriva av mig lite runt att vara anhörig till en demenssjuk, men har även skrivit lite annat också. Att skriva är som en tacksam ventil man kan öppna på ibland för att få ut lite av allt man bär inom sig. Titta gärna in ifall du har tid över någon gång: http://maskrosblommanstankar.blogspot.se Kram 💜

Svar: ❤️
Jajas Blogg

Kommentera här: