" Själavård"

 
Alla skulle behöva gå på själavård.
Alla skulle behöva få prata med någon om sig själv och sina tankar.
Alla skulle behöva vårda själen.
 
VILKET vackert ord
 
S J Ä L A V Å R D
 
Har inte tänkt på det förut. Men kanske det är för att jag inte behövt just den biten så innerligt som jag behöver den nu. 
Jag / vi försöker  ta hand om vår hälsa.
Men visst är det oftast då fokus på kroppen och maten vi stoppar i oss.
Såklart är det viktigt.
MEN känslorna, tankarna behöver också tas om hand. Av någon som vi inte känner, av någon som ser oss utan att känna oss.
 
Samtalet har varit FOKUS på : sorg, förnekelse, att hålla sig kvar och inte våga släppa taget.
 
OJ,,,, känns som jag redan har börjat gå ner mina 5 kg som jag gått upp under de sista månaderna.
Så vänner,,, själavård är också bra för vågen. =)
 
Jag tror inte jag har så mycket mer att säga, ville bara dela tankarna som for i mitt huvud precis nu ....här... kl.16.51 .
 
Hoppas Du får en bra dag.
Va rädd om din själ.
KRAM
Jaja ♥
 
 

1 Irene:

skriven

visst är det så .. Mår vi inte bra i själen.. Mår inte heller kroppen bra..
Att få prata av sig gör större underverk än man förstår. Jag gör också det med jämna mellanrum, att lätta sitt hjärta är ett fantastiskt sätt att få en nystart på livsvägen .. Kram

Svar:
Jajas Blogg

2 Finas mammis:

skriven

Du skriver så tänkvärt och vackert! Att ha någon att prata med här i livet är nog förutsättningen för att kunna gå vidare med både sorg och glädje. Hoppas du får en bättre sommar i år, och vet du, det skulle vara jätteroligt att få träffa dej! Tiden får visa om det blir så.
Kram/Finas mammis

Svar: JAG vill verkligen att vi ska ses i sommar.... vi får höras när det närmar sig.kram ♥
Jajas Blogg

3 mickis:

skriven

Det är säker jätteviktigt med själavård.. Vissa tankar o känslor är svåra att bära själv...
Känns mycket lättare när man kan dela det med någon annan...

Kram 💜

Svar:
Jajas Blogg

Kommentera här: