Jag är så känslig....

Saker som sker runt omkring mig påverkar mig väldigt mycket. 
Har alltid varit en känslomänniska, både i sorg och glädje.
Idag gick dock mitt hjärta nästan sönder när jag hör en liten kille gråta så där hjärtskärande , hans Farmor eller mormor har en ganska så bestämd diskution med honom . Jag vet såklart inte vad det gäller, men jag gillar inte tonen hon har. Han försöker förklara för henne, säger att han inte förstår . Men hon bara pratar på, och ser inte snäll ut och låter FÖR VUXEN och hård.
Jag försökte få ögonkontakt med henne, kanske det skulle få henne att tagga ner lite. Men hon ville inte se mig.
MEN han , killen ♥ han såg mig. Så jag försökte ösa honom med kärlek och omtankte dom gånger våra ögon möttes. 
HOPPAS HOPPAS han kände min kärlek.
 
Varje dag vänner är en ny dag med nya möten, nya känslor, nya tankar.
Men också med gammalt. 
Och det är kanske därför jag ibland reagerar så starkt vid saker som på något sätt påminner , rör upp gamla känslor händelser.
Jag tänker inte berätta om allt som hänt mig i livet, i min uppväxt. Jag tänker inte dela allt med er.
Men jag tänker att vi alla bör tänka lite oftare på att VI bär på så mycket olika saker.
Vi har så olika bakgrund och just detta formar just mig/dig.
 
JAG kämpar med mina svarta moln, från förr, från nutid.
Varje dag är en ny prövning, en ny dag att hoppas att IDAG, kanske det blir en bra dag.
Ja, så är det. 
Vissa dagar är helt klart ,,,, wow vilken bra dag.
Så vänder det , motvinden blir härskare.
Då drömmer jag om medvind och hoppas och ber att den kommer imorgon.
För tro mig.... jag kämpar.
FÖR jag tror på livet och på kärleken.
 
Jag säger såhär: Det är i motvinden man märker hur stark man är.
Och det är i Medvinden som man glömmer och får paus från det tuffa.
 
Det är liksom en del av livet. 
Med och Mot.
 
Så , nu fick jag skriva av mig HÄR OCH NU, allt som bara snurrar runt i mitt huvud och som jag behövde få ut. Kanske det är lite RÅDDIGT ( som min mormor alltid sa...på klingande finlands svenska)
Rörigt.
Men jag mår gott när jag fått skriva av mina tankar.
 
KRAM på er.... ♥
Kram på dig lilla söta kille....hoppas du är glad igen. ♥
 
Jaja♥
 
 
 
1 Nettan P:

skriven

Tror säkert att han märkte att du var med honom. Du såg ju honom!
Kramar!!!

Svar:
Jajas Blogg

2 Finas mammis:

skriven

Ha en fin AllaHelgonahelg!
Kram Finas mammis

Svar:
Jajas Blogg

Kommentera här: