Varför stänga ute allt det vackra........??

 
När jag går ut och går, vill jag vara i den stunden.
Jag vill HÖRA fåglarna (eller den förbaskade vinden som gör mig galen ibland.hihih)
Jag vill blanda ljudet och ögats intryck.
Det är liksom det som fyller på, ger energi och får mig att verkligen vara i NUET.
 
Under mina promenader ser och möter jag människor, det är många som är ute och går.
Men HJÄLP så många det är som har hörlurar på. Stora som små.
Fullt ös på musik eller bok eller kanske något från radion.
WHY??
Kan man inte nån gång bara lyssna på ..... inget.... fast inget är så mycket när man är ute i friska luften.
Nån sa...det är så trist att bara gå liksom.
Fast det är kanske så ibland, och va gör det. Vi måste få känna den känslan också.
Det gör kanske också att Vi letar efter något  att  se eller höra. VI SER MER.
När jag är ute och går själv blir det mycket fotografering under promenaden. 
Sen när jag kommer hem går jag igenom min promenad en gång till.
Sparar inte alls många bilder, men alltid finns det nån som blir kvar i mitt arkiv.
Jag kan liksom mitt i stegen ....se det.... ljuset... bakgrund .... färg...form... en känsla.
JA något fångar mig och sen kan jag inte passera utan att fotografera det.
 
Delar några promenader med Er , hoppas Ni tycker lika mycket om dom som jag ♥
 
 
En kastajknopp som jobbar med att öppna sig
 
 
Blir kramad av ett TRÄD ♥
 
 
 Vacker trädstam med klädsel av mossa 
 
 
En liten nyckelpiga värmer sig i vårsolen 
 
 
 
 
Avslutar med 2 bilde som säger ALLT.... 
Känner Ni doften .... 
Känner Ni värmen....
Känner Ni morgondaggen som ligger tung ...Rosen blir så VIT av morgonsolens starka strålar som säger VAKNA , en ny dag.
 
JAG minns precis hur det var, när jag SER dessa 2 bilder♥
 
 
 
Jag forsätter mina promenader utan hörlurar
med fokusering på ljud och bild och dofter.
 
kram kram Jaja ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: