Tulpanerna väckte tankar i mig....

♥♥♥
Se så vackert de står,
starka och raka,
färgerna lyser upp och allt är så levande.
 
 
♥♥♥
Efter en vecka eller två
Har färgen bleknat och blomman torkat,
men faktiskt lika vacker tycker jag.
 
 
♥♥♥
 
Jag stannar i denna tanke, om just livets gång.
De är ju så med allt. Allt har ett slut.
Jag håller på att försöka känna mig trygg i det,
tro att det är lika vackert som när tulpanen vissnat ut.
♥♥♥
Foto: Min hand i mammas ♥
♥♥♥
Jag har förlorat någon varje år sedan 2014
Sanna 2014
Nicko 2015
Pappa 2016
Mamma 2017
♥♥♥
 
Det kanske är OK att vara rädd och ledsen
Jag kanske inte måste skynda mig att vara tillbaka i livet ,ur sorgen
Det är kanske OK att vara rädd, ledsen, vilsen, förvirrad, tom, arg fylld av ångest.
Det kanske är OK att inte riktigt veta vad man tror (fast jag jobbar i kyrkan)
Läser ur min bok som jag fått tips att köpa.
 
Respektera sorgens makt
Den kan påverka dig 
psykiskt, fysiskt och andligt
med stor kraft och när du minst anar det
var varsam med dig själv
 
♥♥♥
Jag läser om denna text flera gånger
Jag läser om varje årtal
Jag förstår
Det kommer ta ett tag att bli hel
Så är det bara
♥♥♥
JAG Tände ett ljus idag för MIG
 
 
♥♥♥
 
Jaja 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Anonym:

skriven


Svar:
Jajas Blogg

2 Anonym:

skriven

💜

Svar:
Jajas Blogg

Kommentera här: