Min Mamma ♥

 
 
Jag längtar efter min mamma, jag längtar efter våra stunder.
Min mamma och jag kom varandra så NÄRA det sista året, 
Min mamma och jag har ALDRIG varit så nära varandra, någonsin.
Fast min mamma inte kunde prata det sista året, fast det bara kom ljud.
Så kom vi så nära varandra.
Ja, jag har nog aldrig förstått min mamma så mycket som jag förstod henne NU, det här sista året.
Jag ville så gärna få lite mer tid, få vara "barn" i mammas famn när hon kramade mig .
För jag kände verkligen det,
att NU är jag det där barnet som så länge har längtat efter 
hennes famn , trygghet och tröst.
♥Hon tröstade mig, hon bekräftade , hon gav kärlek.
För jag kände verkligen det , fast hon var så sjuk i sin Alzheimers , sin canser.
Den sista veckan vi hade tillsammans, när vi ALLA visste (mamma också) att det snart var slut.
Den veckan var den finaste veckan jag och min bror haft med våran mamma.
Kommer ALDRIG glömma den♥
 
 
Jag läser ur min bok: Ta Dig tid att sörja.
 
" Ibland kan din sorg bli så överväldigande därför att den omfattar den
undangömda sorgen från andra, tidigare förluster i ditt liv. 
Tillåt dig att känna smärtan av de förlusterna också."
 
 
 
När jag läst dom raderna faller mina tårar och jag märker att jag sitter och nickar. För så är det ju, nu först släpper sorgen efter pappa som lämnade oss hastigt förra året. Nu sörjer jag dem båda, en sorg som blir ett .
Imorgon ska jag nog ringa prästen som hade både pappas och mammas begravning, 
jag behöver få prata om sorgen.  Tur att det finns människor som finns för oss i sorg♥
För vi behöver få prata med någon som inte har några band med oss liksom, som inte känner oss som sörjer , samtalet blir annorlunda, för mig är det så, jag vågar blotta hela min sorg, håller inte tillbaka.
 
♥ 
Nu ska jag krypa upp i soffan och  bara vara i stunden.
 
KRAM och va rädda om Er.
Jaja
 
 
 
1 Anonym:

skriven

Vad fint och klokt du skriver Jaana! Kramar i massor! ❤️❤️❤️

Svar:
Jajas Blogg

2 Hemmafrugrubbel:

skriven

Hej! Åh, lider med dig, vet hur det känns, min mamma gick bort för snart fyra månader sedan... ♥️ Vill du prata med någon annan än prästen, så erbjuder Stadsmissionen samtal, till en mycket låg summa. Du kommenterade mitt inlägg om Ystad Saltsjöbad. Jag har ickså varit på Yasuragi, men det här var ännu mysigare, tyckte jag! Ha det gott! Kram, Pia ♥️

Svar: tack ♥
Jajas Blogg

Kommentera här: