Brev på posten, Stickmönster, vänskap och samtal, själavårdare.

 
Jag har ett mål som jag hoppas kunna följa i vår.
Min tanke är att börja skriva brev till vänner som jag inte träffar så ofta, 
riktiga brev Ni vet. 
Men fattar ni, det är ju inte ofta man får det numera.
Känslan är helt magisk när det sker.
Jag fick ett brev från en vän till min mamma, i Finland.
Hon bor på samma gata som min mormor och morfar bodde på.
 
Som min mamma också bott när hon var ung.
Hon berättade för mig att mamma alltid tittade in till henne när hon var i Finland.
Men att det var länge sedan Nu, och att hon saknade henne.
Hon beklagade sorgen och ville dela några minnen hon hade om mamma och om mig och om min mormor.
Det var så fint, jag blev så berörd och längtade väldigt mycket till Finland.
 
Sen kom det ett nytt brev,  från min vän Camilla i Stockholm.
Vi ses inte alls så ofta som jag önskade vi skulle ses.
Men jag vet att hon alltid finns där för mig, i storstaden ,  i Gustavsberg ,
i sin lilla söta stuga, med sin lilla fina familj , P och N. 
I brevet fanns en beskrivning på en stickad mössa
(som hon själv har, som hennes fina mamma har stickat)
En liten lapp , med en hälsning som värmde i mitt hjärta.
Överlycklig fixade jag garn och tänkte, visst kan jag fixa det här.
Hhahahahahahah....... glöm det.
Garnet ligger nertryckt långt ner i en påse, stickorna har jag gömt långt in i en garderob igen.
Blir aldrig en stickgumma.Jag är helt enkelt en VIRKGUMMA.
 
Så det blir att köpa mig en ny mössa,
väntar tills kylan försvunnit,,,då blir det REA på mössor.
 
Idag har jag haft prästen Karin hos mig på samtal. Hon begravde min pappa och mamma.
Jag behövde lite själavård♥
 
Själavård vid köksbordet, med  Karin är så givande och ger mig så mycket  kraft .
Jag känner att jag kan bolla allt som rör sig i mig,
hon lyssnar och berättar hur hon tänker, så bollar vi det tillsammans och jag blir bara så LUGN.
Jag önskar att fler förstår att man kan prata med en Präst när man känner att livet är lite stökigt och sorgligt.
Präster har tydsnadspikt och man behöver inte alls vara troende, samtalet kan handla om DIG och LIVET. 
Vi behöver alla en själavårdare, Karin har blivit min ♥
TACK Karin♥
Foto: jag 
 
Kram alla, va rädda om Er.
♥ Jaja
 
 
1 Pia:

skriven

Hej kompis! ♥️ Jag testar igen då... Tack för din kommentar! Ha en härlig helg, så hörs vi i veckan! Kram, kram! ♥️♥️♥️

Svar:
Jajas Blogg

Kommentera här: