Sol i sinnet,,,,,

 
 
 
Har Ni tänkte på en sak? Eller jag har tänkt på en sak ivarje fall.
När man har det tufft.
När man tänker,  vilket jag ofta gör:  Nu måste jag se det positiva. 
Jag försöker se framåt, jag försöker t o m se vad jag kunde få ut av denna tunga dag/händelse osv.
Så lyckas man med det. De är ju bara kanon tänker jag. Vad jag kan. De här går ju riktigt bra.
 
Så gör jag massor med saker som jag kanske igentligen inte vill göra ... men det ju så jävla POSITIVT att jag gör dom, jag siktar ju framåt! 
Yes, så har jag levt några dagar nu. Vad ska man säga:  jag har så jävulskt ont i bröstryggen och svanken, varför? Jo, för jag har sträckt på mig och hållt andan och spänt hela kroppen för att vara POSITIV och GLAD och allt ... o s v.
 
 
Men tro inte att jag tänker ge upp nu, nej nej, fortsättning följer.
Såklart vilar jag lite, andas och kanske gråter några skvättar och saknar och kvider av smärta.
Men sen är det dax för nya tag, nya POSITIVA dagar...hahahah. Min Gud vad duktig jag är.
För det har jag ju också lovat mig själv, att klappa mig själv på axeln mer och säga att jag är duktig, söt och duger. (mitt nyårslöfte) 
Kanske varit lite dålig på det , men ok, här och NU.... JAG duger, jag är stark.
 
Idag är idag, imorgon en ny dag. Sol idag , kanske vi får det imorgon också alltid OK för att göra dagen lite gladare.
 
Jag ritar vad jag känner, jag skriver vad jag känner, jag pratar (med min man ) vad jag känner och jag tror att det är en del i min läkning. 
Viktigt att man hittar sin grej och det har jag. Men OJ vad bra jag är på att sitta och kritisera mig själv och mina bilder, texter och mina egna tankar. 
Hur kan det vara så, att jag (många) alltid ser det som man inte tycker är bra. Tänker t e x , det här jag skriver nu kommer ingen att förstå, massor med stavfel säkert, fel sett att skriva os v. 
Samtidigt säger jag till mig själv, men hallå, jag skriver ju för min skull, inte för någon annans skull!! Vill nån dela mina tankar , varsågod, tycker man att det är tråkig läsning, då behöver man ju inte läsa. Tummen upp på det!!
 
Jag jobbar verkligen på att tänka på mig själv , samtidigt som jag skriver det så vill jag sudda ut dom raderna. Hallå , EGO, nu låter jag ju ego. 
Fast vi måste nog vara lite ego, för att inte glömma bort oss själva. Jag minns någonstans långt där borta, där jag var:  Sprallig, busig, fnittrig, tokig, tuff. 
Jag vill hitta just den biten av mig själv igen.
Kanske just att skriva ner det är vägen mot just allt det där jag tappat av mig själv.... ????
 
Jag önskar att imorgon är ett steg närmare allt det jag tappat bort!♥
 
 
KRAM JAJA♥
 
 
1 Pia:

skriven

Du ÄR duktig och söt och smart och gullig och omtänksam och snygg och snäll och rolig och FANTASTISK! 🥰 Jag kan göra listan hur lång som helst...! Men du måste tillåta dig själv att känna det, att vara ego är ok, om det handlar om ens välbefinnande! Sen kan man vara allt det där andra också! ♥️ Kram på dig, ses snart! Pia 😘

Svar: Fina fina Pia.Tack för att DU peppar mig för att DU är min vän.
KRAMAR♥
Jajas Blogg

2 Anonym:

skriven

Du är toppen precis som du är och jag beundrar dig för att du kämpar vidare oavsett allt! Många kramar 💞 🤗 🌹

Svar: ♥ tack♥
Jajas Blogg

Kommentera här: