I mitt huvud,,,,,

(null)
Minns inte när jag gjorde den här teckningen, men en sak är säker, såhär är det i mitt huvud.
Tankar, känslor, tomhet( fast det inte ser ut så på bilden)  o s v.
Jag är så jäv....... trött på att inte känna kraft, styrka, glädje, frihet .
Jag är så jäv..... trött på att ständigt bli påmind om att jag har en kronisk sjukdom som stoppar mig när jag vill framåt, vill orka, vill vara på banan liksom.
Menieres sjukdom äter upp mig ibland ( när skoven är på ytan) 
Ångest
Oro
Nedstämdhet
Utmattning
Konstant orolig mage
Sömnstörningar 
Fibromyalgi 

Just Nu har jag fått sämsta lotten, har ALLT på samma gång, tror inte jag lyckats med det nån gång förut🥺

Ärligt , vad mer kan man få?
Eller ska jag bara vara tacksam för det finns dom som har det mycket värre ??!

Ikväll skulle vi ta en promenad , min älskade make gör allt för att stötta och hjälpa mig.
Känner mig rätt ok i muskler och leder, knäna värker lite, höften känns, men jag vill ut och gå.
50 meter utanför dörren , PANG🌀🌀😰 ett yrselanfall  som får hela kroppen att börja svettas och den fina snön på backen att  gunga framåt och uppåt och åt sidan och sen runt runt runt,  hörseln försvinner och kommer tillbaka, min man stannar och ser direkt. Tar min hand och säger: Hur vill du göra nu? 
Jag VILL gå ut och gå. Vi går såååå sakta, han håller så tryggt i mig, vi gick till affären och hem. 
Ibland blir ilska kraft, ikväll blev det så. Jag blev så arg, jag tänkte , JAG går tills jag faller, sen får maken hämta bilen.
Det tog lång tid att gå till vår lilla affär, det tog lång tid hem, men jag fixade det🏆 
Vilat i soffan hela kvällen och är tacksam för att anfallet nu är över, att min man vet precis vad jag behöver när anfallen sker, han vet vad han ska fråga och jag vägleder honom hur jag vill ha det. Det är trygghet jag behöver, då blir ångest och oro mindre och anfallen kan klinga av snabbare.
Ja vänner, såhär är det att leva med en kronisk sjukdom. Ingen dag är den andra lik, man vet aldrig.

Ikväll hade jag ett stort behov av att få skriva av mig, att få ur mig om denna jäv,,,, sjukdom som gör att jag så ofta måste vara hemma från jobbet, som ger mig ångest för vad andra ska tycka om det, ska jag överhuvudtaget jobba kvar, är jag nått att ha, när man aldrig riktigt kan räkna med mig. 
Ja som sagt, det är mycket tankar i huvudet utöver sjukdom.
Tack säger jag till dig som orkade stanna kvar och läsa färdigt mina rader, tack för att du tog den tiden. ♥️ 
Kanske Du kan vill skriva en kommentar , Du får gärna dela dina tankar eller trycka på ♥️ 
Nu ska jag försöka sova med tinnitus ( som alltid blir högre efter anfall)
Men som är en baggis mot allt det andra😉.

Jag avslutar min kväll med en bild som jag tog förra veckan.  Foto är läkande för mig.
(null)

Godnatt alla 🖤 Må morgondagen kännas lite lättare🖤
Jaja❤️

1 Anonym:

skriven


Svar:
Jajas Blogg

2 Pia:

skriven

Du duger precis som du är, min vän, både med sjukdom och annat! ♥️ Jag tycker du är duktig som kämpar och jag är glad för din skull att L är din klippa! ♥️ Även om vi inte ses så ofta som vi båda säkert skulle vilja, så vet jag att du alltid finns där, känns härligt! ♥️ Snart kommer vi göra en resa ihop, ska bli så kul! ♥️ Vila nu, så hörs vi framöver! Kramar i massor, Pia ♥️

Svar: 🥰♥️🥰
Jajas Blogg

Kommentera här: