I drömmarna möts vi,,,,

(null)


Drömde om mamma inatt.  Jag försvarade henne, jag krigade för henne, jag var hennes sköld.
Hon ropade på mig och jag fann henne varje gång. Men vi tittade aldrig på varandra , hon vände alltid mig ryggen när jag kom nära och tog hennes hand.
Varför är det så? 
Varför får jag aldrig se dom som lämnat mig,  i ögonen ?
Jag hör dom, ser dom bakifrån eller på långt håll, men aldrig ansikte mot ansikte?!😟

I min dröm inatt skulle vi få skjuts av några vänner ( vet inte vilka det var) , mamma hade stora problem att sätta sig i baksätet, hon ville hela tiden sätta sig tvärt om, med knäna i sätet och titta bakåt. Alla skrattade åt henne, jag blev så ledsen och arg. Skrek åt dom att hon inte längre visste hur man skulle sitta i en bil, hon har ju alzheimers .
Jag grät hysteriskt men ingen, ingen brydde sig.

Där vaknade jag från mina drömmar som farit hit och dit, allt handlade om att skydda mamma♥️

Är väldigt trött och nedstämd när jag går upp.
Äter frukost och bestämmer mig för att lyssna på nån av sommarpratarna.
Det blir Stina W♥️
(null)

Oh,,, det var så gripande, vackert, starkt och på något sätt förlösande, jag har gråtit i floder, under programmet och efter. Finns inte ord.
Lyssna, jag ber er, lyssna.

Liv, död, vänskap, kärlek , glädje , rädsla, själar, ja allt detta innehåller hennes berättelse PLUS lite till, har inte tillräckligt med ord.

Tänker lyssna en gång till!!!!🙏♥️

En natt med mycket känslor , en förmiddag med mer känslor , här har vi tjejen som står i en storm med massor av känslor idag.

Nu får jag snart besök av Ingela🥰 gofika på  balkongen.
Det blir mysigt. Lite annat att tänka på.
Kram kram 
Jaja🦋♥️ (null)

 


1 Nettan P:

skriven

Kramar om dig härifrån❣️❣️

2 Pia:

skriven

Åh, Jaana! ♥️ Vi får kramas snart! 😘

Kommentera här: