Nästan döv fast högt ljud,,,,

(null)
 Men tänk Er att vakna på natten av ett skrikande ljud i örat. 
Är det brandvarnaren ? Nej, det är ett tinnitus ljud entonigt PIP.
Försöker  lyssna på musik så tjutet ska överrösta, går inte😢
Ljudet är så hööööögt!!!
Till slut går jag upp och äter lite yoghurt för att kunna ta min medicin
(Vertisan mot menieres )
Efter en stund byter ljudet form, det blir 2 toner ( som bommar vid järnvägsövergång ), 
Men  som tur är lite lägre volym, så jag lyckas att  spela musik som distraherar ljuden.
Somnar till slut😰
Vaknar och fattar att nått har hänt i örat , känns som jag nästan är  döv på örat! 
Dock hör jag signaler och brus.
Efter samtal med kuratorn på öron känner jag mig lite lugnare. Fått tips om appar som 
man kan ladda ner som ska hjälpa när tinnitus är såhär besvärlig. 
Hoppas dom kan hjälpa mig inatt. Hela dagen har jag haft detta LOCK och ljud, nu ökar det.

Snacka om att tillvaron suger.

Tur jag fick ett avbrott idag med besök av Pia. Lite lunch och gofika och pepp samtal till 
oss båda🤗♥️
(null)
Foto: Pia🥰


                                                     Kram Jaana💗
1 Anonym:

skriven

Åh, Jaana, hoppas din tillvaro snart lugnar sig... 😔 Du behöver lugn och ro och tid att kunna göra fina saker, javisst, men samtidigt tycker jag du är så duktig! ♥️ Du bakar och pysslar med blommor och annat, besöker vänner och andra ensamma bekanta, du bjuder in till middagar och luncher och glömmer inte födelsedagar... Jag blir imponerad av ditt engagemang ändå, överallt och med alla, och hoppas att du känner att du får tillbaka allas vår kärlek och tacksamhet! ♥️ Du är fantastisk! Jag är innerligt tacksam att Du kom i min väg, jag behövde Dig! 😘 Tack, för att Du är min Vän! Önskar Dig en fin helg! Kramis, Pia

Svar: Tack fina Pia♥️
Jaana Björk

Kommentera här: