Jag har tagit hand om mig själv.....♥

 
 
 
 
Nu har jag varit i min lilla hemstad Tranås och tagit lite extra hand om mig själv. 
När jag bodde i Tranås fick man inte vara på detta underbara ställe, inte VI som var friska.
För Tranås Badhotell var en kuranstalst , där sjuka bodde för att få läka. Många hade reumatiska sjukdomar och andra sjukdomar som krävde eftervård.
Så under hela min tid jag bodde i Tranås var jag aldrig där inne. 
 
 
Men nu har jag återvänt många gånger, jag tycker om deras miljö och SPA. Den här gången provade deras ganska nya Spa ritual, kallt och varmt!! Fantastiskt , trodde inte att jag skulle gilla is skrub, men JO det var verkligen skönt efter en varm bastu.
 
 
I 2 timmar hade vi olika moment som vi gick igenom, fantastiskt skönt och jag vill snart göra det igen. Kan man ska man åka en vardag, priset är 400 kr lägre och det är helt klart inte lika mycket folk vilket passa MIG perfekt. 
(vardag: 3 rätters, produket, övernattning/lite sörre rum: 1745 kr)
 
Min vän Pia var också med, vi firade våra mammor som nu är i himlen men som fyller 80 år.
Pia firade sin mammas 70 års dag just på badhotellet.  Kändes fint att VI tillsammans kunde skåla för våra mammor som fört samman oss, vi möttes via bloggens värd, båda bloggade vi om vår sorg över att mist våra mammor. Jag fann hennes blogg och vi började skriva till varandra. Så visade det sig att vi bodde i samma stad♥ 
 
Nu ses vi då och då, skriver till varandra och finns där för varandra. 
Fint att ha en sådan vän♥
 
 
Kram kram ♥ Jaja♥
 
 
 
1 Anonym:

skriven

♥️♥️♥️/Pia

Svar:
Jajas Blogg

2 Anonym:

skriven

När jag gick gymnasiet så hade praktik på Kuranstalten. På den sidan man fick remisser från andra städer. På själva badhotellet sida var de finare och rikare som betalde för sin egna vård. När jag gick med patienter genom deras korridorer så var det viktigt att ta rätt väg ner till behandlingar och bassängen utan att störa det finare folket som kom till Tranås för dess rena luft

Svar: Kul att läsa, berätta mer.... kram
Jajas Blogg

Kommentera här: