Att förmedla en känsla ,,,,

(null)
 
 
Jag är en liten känsloBomb , har väl alltid varit det. Ser och tar in och KÄNNER.
Ibland får bilden förtur, hihihihi. Igår blev det så. Jag hatar när det blåser, verkligen . Men när jag kom hem bestämde jag mig att förmedla min känsla ,,,,,fast vända den till något bättre. Så blev den här teckning till på ca 5 min. 
Kändes bra efteråt. 
 
Jag lider just nu av en smärta i min kropp som vänder mig till den där mörka och sorgsna personen. FÖRSÖKER verkligen se det goda i tillvaron, det fina, det som gör mig glad. 
Men bakom allt det far en massa tankar upp, katastrof tänkande, saker som KAN hända och hur ska jag lösa/fixa det. 
Så jobbigt.
Dom tankarna kan jag inte få ner i bild. Men det är nog inte meningen heller, utan jag ska vända dom till en bild som är positiv och lugn istället. Så är det nog.
(null)
 
När jag var barn ville jag bli sedd. Kanske det inte fungerade så bra hemma. Men jag fixade det ändå. Jag älskade att sjunga, hittade på egna sånger och kunde gå runt till grannar och sjunga. Jag ritade och lämnade mina teckningar till alla som ville ha. Oftast prinsessor som också hade en berättelse bakom sig , som jag gärna berättade om. 
Älskade att berätta egna sagor.  Satt gärna i nåns famn, även om jag inte kände personen så mycket.  Bara det fanns tid till mig och mina berättelser så var jag glad.
(null)

 
 
När jag gick i skolan hade jag det ganska tufft. 
Ämnen som jag fixade var, musik, teckning, gymnastik , att skriva uppsats (fast det var mycket stavfel). 
Hemkunskap var inget problem för mig, jag har fått hjälpa till hemma från tidig ålder. Tvättstugan fick jag boka själv till min tvätt från jag gick i 6:a. 
 När nån förklarar saker för mig och visar hur det ska göras, då fixar jag det . Men fortfarande har jag svårt för att läsa till mig kunskap.  
Jag har skämts för det hela mitt liv, försökt dölja det. Men tror inte jag lyckats så bra.
Idag vågar jag säga ... jag förstår inte, ,,, vad betyder det ordet du säger,   O s v...
Vart vill jag komma med detta, jo jag vill bara säga att jag är fortfarande gör samma saker som barnet Jaana  . Fast jag sjunger inte längre för mina grannar. Sången har jag lagt på hyllan. Känns som jag inte kan sjunga längre. Sätter mig inte heller i knät hos vem som helst 🤣, 
Men teckna, lyssna och ta in och försöka göra någon glad då och då det fixar jag / gör jag gärna.
(null)
 
Idag har jag gjort den här tjejen glad. Hon fick en mysig korg av mig som hon kan gosa i när hon är hos mig. Hon är så fin och en riktig kär vän.
 
På tal om vänner så fick min vän marie en teckning av mig idag. Vi har visst varit vänner i 2 år enligt FB.  Fint med vänner. Så tacksam för alla jag har. 
(null)
 
Kram på er alla vänner
Önskar er en  fin dag
Jaja
 
 
1 Lisa:

skriven

Vad duktig du är på att rita. Jag har aldrig varit bra på det :) Vad söt vovven är. Vilken fin korg hon fick av dig , förstår att hon myser :) kram <3

Svar: Tack Lisa.Jag tror alla kan rita. Man får lägga bort kraven och bara rita liksom. Hihihih. Nelly är en riktig sötnos, jag håller med. Jag hade själv en cocker spaniel , Nicko. Han lämnade oss 2015, de va tungt. Nu får vi gosa med Nelly på dagarna och det är så mysigt. Lagom, vill inte ha egen hund just nu. Kram kram
Jaana Björk

2 Nettan P:

skriven

Jag har alltid undrat varför teoretiska kunskaper är bättre än praktiska? De som är duktiga med händerna är precis lika viktiga som de som är duktiga ”med huvudet”. Man kompletterar ju varandra och båda sakerna behövs för att allt ska fungera. Kramar!!

Svar: Så rätt du har Nettan. Tillsammans fixar man det hur bra som helst. Men har man tryckts ner lite....då tar det tid att tro på sig själv och sin kunskap. Men numera ,,,, då får man ta mig som jag är och inte är...hahaha. Kram kram
Jaana Björk

3 Pia:

skriven

Hej! Att sjunga skulle kanske göra dig gott! ♥️ Där släpper man ut en del, det är helande... Men annars får du gärna sitta i mitt knä, även om vi bara känt varandra en ’kort’ tid! 😊 Tack, min vän, för mat och fika idag och en mysig stund! Lilla Nellie-sessan, såå söt! Puss, puss! Ha en bra fredag och helg! Kramar i massor! Pia

Svar: Hihihi. Tack för info, säger till om jag vill sitta i knät..hahahah. Vad det gäller sjunga i kör så är det NEJ för mig. Men jag sjunger ju här hemma när ingen hör,,,jo Lasse och jag sjunger såklart ibland. Hahah. Mysigt att ha dig här på gofika de vet du, du är alltid välkommen min vän. Kram kram
Jaana Björk

4 Pia:

skriven

Hej! Att sjunga skulle kanske göra dig gott! ♥️ Där släpper man ut en del, det är helande... Men annars får du gärna sitta i mitt knä, även om vi bara känt varandra en ’kort’ tid! 😊 Tack, min vän, för mat och fika idag och en mysig stund! Lilla Nellie-sessan, såå söt! Puss, puss! Ha en bra fredag och helg! Kramar i massor! Pia

5 Gunnel:

skriven

Sjunga är rena mirakelmedicinen! Tralla och digga, på med bra musik, vissla en snutt och känn kraften. Kramar!💪❤️🎶🎶🌞🤗❤️

Svar: Jo då Gunnel , här tjoar jag/vi ska du veta. Mannen spelar gitarr och trallar med när han stämmer upp i sång. Musik och dans blir det också ibland.... kram
Jaana Björk

6 Gunnel:

skriven

Alla är bra på något, önskar jag kunde teckna och baka och fotografera lika fint som du 🌹👍❤️

Svar: Vet du, du kan allt det där du önskar. Jag lovar. Vi kan rita ihop nån gång, fotografera kan du, det vet jag. Snart måste vi få till en gofika. Kram
Jaana Björk

Kommentera här: