Min självkänsla .....🤦‍♀️

(null)


Jag tvekar ,,, men så känner jag att jag vill prata om det här.

Vilket då?


Jo, om att tappa självkänslan,

att bara se fel på sig själv ,

att inte tycka om sig själv,

att inte tro på sig själv.


Jo , men så är det !  Kanske Du tycker och tänker något helt annat om mig, kanske Du inte förstår! Det är OK!!


Men jag är helt övertygad att vi alla har dessa faser i livet, nu är jag i en sådan fas! 


Det har hänt så mycket de sista åren /året, jag har fart igenom olika sjukdomstillstånd , jag är trött, min kropp tappar allt mer o mer form/fasthet, 

Jag räknar år, så fort det kommer upp saker om år,  då börjar jag räkna hur gammal jag är då - 😔

o s v!


Dumt-sjukt, kalla det va du vill- men jag är nog inte ensam om det!!! Det här pratar vi inte så mycket om!!!!!


Här är jag NU:

Vem är jag ( där inne)- Ångest - Klimakteriet  -  Kroppens ålderstecken -  åldrande  - Döden 


De är något som vi inte pratar  öppet om. Kanske något av dessa saker nämner vi , men försiktigt.

Och de är också OK!

Men de är synd att det blir så.

(null)


Jag har alltid fått höra att jag alltid (sen jag var liten)pratat och analyserat

Att jag alltid tjatat om rättvisa

Att jag pratat om Allt , öppet , inga skydd liksom!


Mm..... De är JAG


Men idag är jag inte som jag var förr..... idag håller jag tillbaka 

Jag vet inte just nu vem jag är.....

Vad vill jag....


Jag har inte känslan : 

Se här är JAG - Gilla mig eller slipp 

(Sån va jag som barn-ung)


Idag- vill nog gömma mig, 

Jag känner mig kass på allt

(null)


Ja, de känns trots allt bra att jag fick ner några rader om hur JAG är just nu!


Tack för att Du läste❤️

Jaja❤️


(null)


1 Pia:

skriven

Åå, käraste Jaana! ♥️ Jag förstår vad du säger, jag undrar också vem och vad jag är, vad ska jag glra, vad är mitt mål här i livet, min roll… jag tror det lite hör till åldern kanske, en ny fas, en ny ’roll’… Men… samtidigt är du och jag där där vi kan unna oss det vi känner för, göra sånt som gör oss gott, och glra MYCKET sånt! När coronan lättar mer, så gör vi det bara! ♥️ Även om det är korya stunder av ’lycka’, så får man börja där… ♥️ I övrigt, och det här är MIN åsikt, så är DU en fantastisk människa, du ger så mycket kärlek, glädje, omtänksamhet, skratt, mys och allvar! 😘 Du är en 100% VÄN och jag skulle anförtro mitt liv… vilket jag också ger dig delar av, allt som oftast! ♥️ Se Dig i spegeln och se allt det FINA, och då pratar jag inte bara utseende, det är ju bara ett skal vi ’lånat’… DU är så mycket mer än det! ♥️ Kram och TACK för att Du valt mig till Din vän! 😘 Pia

Kommentera här: