😧 L O C K D O W N 😧 Nu Ă€r det allvar!!!

 
Vet NI?
Nu har jag försökt skriva vad jag kÀnner tÀnker om allt som hÀnt sedan Mars 2020 nÀr det gÀller Pandemin.
Men det gÄr inte, jag raderar och börjar om, raderar och börjar om.
Ord och tankar far i huvudet som popcorn i en kastrull.
Jag blir torr i munnen,
kÀnner att pulsen ökar,
fÄr en klump i magen som sprider sig upp i halsen och jag tycker att det blir lite svÄrt att svÀlja!!
= Å N G E S T
 
VĂ€nner ,,,,jag Ă€r sĂ„ sjukt RÄDD för att bli smittad !
Har följt nÄgra som drabbats och som ocksÄ förlorat nÄgon nÀra. 
 
Jag ber att ALLA ska fatta att NU mÄste VI hÄlla oss hemma/  
inte umgÄs med andra, bara vara med vÄra nÀrmaste
Ja, jag vet,
vissa mÄste ut och jobba bland mÀnniskor, sÄ Àr det. 
Jag vet hur tufft det Àr för ER.
 
MEN vi som KAN ,,,,, vi mÄste hÄlla  oss hemma,
hÄlla avstÄnd,
hÄlla UT.
 
Idag har jag ritat lite pÄ min ipad
nÀr kÀnslor blir en bild i mitt inre.
Dom sÀger MER ibland Àn ord.
 ♄
DU,,,,, va rĂ€dd om DIG och alla runt omkring dig!♄
 
 
♄♄ Jaja ♄♄
1 Pia:

skriven

Mm, det Ă€r tufft... men jag kĂ€nner att det Ă€r sĂ„ jag redan levt större delen av det hĂ€r Ă„ret... sen blir man ju lite skĂ€rrad igen, nĂ€r man ’pĂ„minns igen’ om lĂ€get... det Ă€r sĂ„ sorgligt... men, som sagt, hĂ„ll i, hĂ„ll ut... hehe, ser alltid Stefan LövĂ©ns ansikte framför mig nĂ€r jag hör de orden... 😏 Men promenader Ă€r ok, kanske ses vi nĂ„gon dag? ♄ Kram, min ’bloggis’!

Kommentera hÀr: