Böcker öppnar våra sinnen...... hjälper oss ibland.

 
 
 
Jag lyssnar på en bok just NU som får mig att tänka och förstå att JAG har mycket att jobba med.
Vi har alla saker att bearbeta , saker som påverkar oss känslomässigt på olika sätt.
Glada känslor, arga känslor, ledsna känslor, förtvivlade känslor o s v.
 
Jag tog till mig några saker extra mycket och tänkte direkt..... hmm jag måste börja våga Be om hjälp , våga vara jag , inte gömma mig.
För jag gör det, varje dag. Kanske det är ett sätt att också överleva dagen , att liksom orka.
Men vad menar jag då, ja just det....vad menar jag. Jag kan inte riktigt sätta ord på det.
Men jag känner mig stressad och orolig inuti - jag upplever mig själv som ett rusande X2000 inuti mig.
 
 
I boken jag läser ( Olle Carlsson "LIVSSTEGEN") finns 12 steg som man ska jobba med.
Delar dom här nu:
 
 
Ja, där fanns det lite frågor att jobba med.
 
Vem är jag?
 ?
Ja, vem är jag?
 
 
 
 
 
1 Pia:

skriven

Inga lätta frågor… 😔♥️ Kram

Svar: ❤️
Jaana Björk

Kommentera här: