Hoppet och tron på att det ordnar sig.

Efter några dagar med andhämtning och Paus och fokus på mig själv är jag lite känslig känner jag.
Ok kanske jag alltid är känslig men nu är det mer.

Att stanna upp och lyssna ,,,då händer det saker.
Att bara lyssna till mina behov ,,, då händer det saker.

Att ställa frågor till sig själv gör att man måste öppna dörrar man stängt pgr av att man inte orkat reda ut dom.

Min kropp är mitt största hot, den är inte överens med mig.
Jag har för många diagnoser, så jag vill inte lyssna.
Jag har för många Saknader ( 4 st ….2014, 2015,2016 , 2017)

Men när man stannar upp,,,då blir det som en explosion i kroppen. 🫣💣

(null)

Imorgon är det dax att försöka lindra min smärta i höften . En kortisonspruta ska försöka hjälpa lite för hugg och smärta.
Jag vet hur det känns - har fått i axeln 2 gånger. Men det är bara att bita ihop och hoppas att det kommer göra mig mer rörlig - jag saknar mina långpromenader .

Under mina dagar på andhämtning … gick jag stilla promenader, korta. Jag skapade med färger ett kollage med mina tankar om dagens frågor o s v. Jag läste om Jona i bibeln och tänkte på frågor vi fick efter varje morgonbön, middagsbön och kvällsbön. 
Det var så fint att stanna upp såhär. ❤️

Så nu är jag så förtvivlad, för nu har jag så ont överallt, skulle inte det bli bättre när man stannar upp och ger plats för vila, skulle inte jag må bättre efter dessa dagar, varför kan jag inte få må bättre.?
I måndags kväll fick jag en yrselattack — såklart ska Mr Meniere hälsa på också!!!
Igår kväll lika så.
Idag är huvudet tungt och kroppen ostadig och yrseln ligger på tur … känner ett gung , det susar högt i öronen och jag hör sämre ….typiskt för Meniere . 

Att leva med kroniska sjukdomar är inte lätt .

Varje dag är en överraskning !!!!!    K a n   d e t   b l i    en   S m ä r t f r i    d a g???

Men i detta finner jag trots allt Tacksamhet. Allt kunde vara mycket värre.

Jag är inte ensam— jag har en familj och fina vänner
Jag orkar möta dagen och hoppas på en bra dag.
Jag kan se allt det fina som blommar ut.
Jag kan fyllas av energi av vår lilla söta granne Helga som verkligen lär oss att glädjas åt blommor och bus i trädgården , hahaha. Hon ger mig energi♥️ Glömmer allt ont och bara är glad.
Jag är dagmatte till världens finaste Nelly, som alltid ger mig tröst.
Jag har så mycket att tacka för…. men hör var några av tacksamheterna .

Så idag kämpar jag på , med yrseln i huvudet tar jag Nelly på en promenad 🐶♥️

Tack för att Du läst mina tankar idag. 
Önskar alla en fin dag i solskenet 🥰♥️🌱


(null)

Kommentera här: